12 Haziran 2007 Salı

Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES) Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizm

ÇÖZÜM ARAMA KONFERANSI 21 Aralık 2006 ------------------------------------------------------------------- Erdoğan Bayraktar Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanı Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası’nın; Kamu İhale Kanunu’nun 10’uncu maddesinde düzenlenmiş olan iş deneyim belgeleriyle ilgili olarak, uygulamada yaşanan sorunlara çözüm üretmek amacıyla düzenlediği bu Arama Konferansının yararlı olacağı inancıyla hepinizi en içten duygularımla selamlıyorum. Bildiğiniz gibi; TOKİ olarak, gerek Anayasamızın Devlete yüklediği görevler, gerekse bugünkü Hükümetin Programında ve Acil Eylem Planında yer alan hedefler doğrultusunda 2003 yılında; Cumhuriyet tarihimizde görülmemiş çapta bir Planlı Kentleşme ve Konut Üretimi Seferberliği başlattık. TOKİ olarak; DPT ve TÜİK verilerine göre Türkiye’de 2,5 milyon civarında olan acil konut ihtiyacının yüzde 5 ile 10 kadarını üreterek; Ø Alternatif uygulamalarla konut üretiminin belli bir model çerçevesinde gerçekleşmesini sağlayarak, konut piyasasını disipline etmeyi; Ø Kalite, sağlamlık, ucuzluk gibi hususlara dikkat ederek spekülatif oluşumlara mani olmayı, Ø Ülke nüfusunun ülke coğrafyasına dengeli bir biçimde dağılmasına yardımcı olmayı ve böylece; düzenli kentleşmeye ciddi katkı sağlamayı hedefledik. Bu çerçevede, 2006 yılı sonuna kadar 200 bin, 2007 yılı sonuna kadar da 250 bin konutun inşaatına başlamayı programladık. Bu hedefler doğrultusunda çalışmalarımızı başlattık. Bugün geldiğimiz noktada; 21 Aralık 2006 itibarıyla; 2006 yıl sonu hedefleri aşılmış; 81 il ve bu illere bağlı 250 ilçede, 587 şantiyede, toplam 217 bin 319 konutun ihalesi bitirilip, inşaatları başlatılmıştır. Bu konutlardan 100 bini sosyal donatıları ve çevre düzenlemeleriyle birlikte tamamlanma aşamasındadır. 217 bin konut, 100 bini aşkın nüfuslu on adet şehir demektir. Ürettiğimiz konutların; 101.395’i dar ve orta gelir grubuna, 44.429’u alt gelir grubu ve yoksullara yönelik, 18.429’u gecekondu dönüşüm, 6.557’si afet konutları, 1.852’si tarımköy uygulamaları kapsamında olup, TOPLAM 172.662’si SOSYAL KONUT NİTELİĞİNDEDİR. 42.949’u kaynak geliştirme uygulamasıdır. Hükümetimizin Planlı Kentleşme ve Konut Üretim Programı çerçevesinde; Cumhuriyet tarihinde ilk defa bu kadar büyük kapsamlı olarak, 110 belediye ile 70 bin konutluk gecekondu dönüşüm protokolleri imzalanmış, 61 bölgede 18 bin 429 konutluk uygulama başlatılmıştır. Sosyal donatılar kapsamında; ü 250 lise, ilköğretim ve anaokulu (6 bin 338 derslik), ü 36 spor salonu, ü 33 kütüphane, ü 168 ticaret merkezi, ü 7 hastane, ü 42 sağlık ocağı, ü 141 ibadethane ihaleleri gerçekleştirilmiş, büyük kısmı başlatılmıştır. Dört yılda; yatırım maliyeti (KDV dahil yaklaşık 13 milyar YTL. (katrilyon TL) olan 1.200 ayrı ihale gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 110 bin konutluk müşavirlik ihaleleri gerçekleştirilmiştir. Toplam 5 milyar YTL. civarında hakediş ödemesi yapılmıştır. Doğrudan ve dolaylı olmak üzere 800 bin kişilik istihdam sağlanmıştır. Değerli Katılımcılar; 1993-2003 yılları arasındaki on yıllık dönem değerlendirildiğinde, ana sektörler içinde küçülen tek sektörün inşaat sektörü olduğu görülür. Bildiğiniz gibi, sektör 2003 yılının son çeyreğinde büyümeye başlamış, 2005 yılında büyüme hızı 21.5 olarak gerçekleşmiştir. TÜİK verilerine göre; 2006’nın ilk dokuz ayında da yüzde 20.1 oranıyla en yüksek büyüme inşaat sektöründe yaşanmıştır. Buna paralel olarak vatandaşın konut sahipliği ve dayanıklı tüketim malları için yaptığı harcama payı artmıştır. TOKİ’nin planlı kentleşme ve konut üretimi programı çerçevesindeki faaliyetlerinin, sektörün büyümesine ciddi katkı yaptığı açıktır. Öte yandan; İdaremizin uygulamalarıyla birlikte inşaat sektörüne olan güven artmış, kent ve çevre bilinci, buna paralel olarak da konut satın alma bilinci gelişmiştir. ... İnşaat sektörünün canlanmasıyla birlikte yaşanan gelişmeler, sektörel sorun ve eksiklikleri de daha net görmemize bir vesile olmuştur. Bugün geldiğimiz noktada; ülke genelinde inşaat malzemeleri temininde, müteahhitlik hizmetlerinde, ekipman ve kalifiye teknik eleman temininde sorunlar yaşanmaktadır. Yine Kamu İhale Kanunundan kaynaklanan sıkıntılar bulunmaktadır. Konut sektörü, inşaat sektörü içinde belirleyici bir paya sahiptir. Sektörümüzün karşı karşıya bulunduğu sorunların bir bölümü konut üretim maliyetinin yüksekliğinden kaynaklanmaktadır. Maliyeti artıran ana unsurlardan biri arsa temininde yaşanan güçlükler ve arsa maliyetinin toplam maliyet içindeki payının yüksek oluşudur. Vergi, stopaj, KDV, SSK prim yüksekliği maliyeti artıran diğer unsurlar arasında yer almaktadır. Maliyet artışındaki en önemli nedenlerden biri de, enflasyonun tek haneli rakamlara indiği bir ortamda bazı inşaat malzeme fiyatlarındaki aşırı yükselmedir. Çimento tekeli sebebiyle, özellikle Doğu ve Güneydoğuda beton fiyatlarındaki aşırı artış maliyeti artıran önemli kalemlerden biri haline gelmiştir. Demir ve diğer inşaat malzemelerindeki hızlı ve sık fiyat artışları da maliyetleri ciddi ölçüde etkilemektedir. İnşaat malzeme fiyatlarındaki aşırı yükselme müteahhidimizi zora sokmuştur. Bu kapsamda bildiğiniz gibi yasaların izin verdiği çerçevede müteahhitlerimizi rahatlatacak bir önlem paketini de uygulamaya koymuştuk. Biz TOKİ olarak; bu ülkenin ihtiyacı olan müteahhidimizin yanındayız. Değerli katılımcılar, yaşanan sıkıntılı sürecin en büyük kazanımı, bu tür krizlerin nasıl atlatılacağı konusunda edindiğimiz deneyimdir. TOKİ, “konut hamlesi” uygulamaları ile müteahhitler, müşavirler, teknik elemanlar ve inşaat malzemesi üreticileri için bir “okul” haline gelmiştir. Maliyetlerin yüksekliğinin yanı sıra sektörün başka sorunları da vardır. Bugün sektörün en önemli sorunlarından biri, müteahhitlik mesleğinin standartlarının oluşturulamamış olmasıdır. Herkesin müteahhitlik yapabilmesi, kaliteli üretimin önünde bir engel oluşturduğu gibi müteahhitlik mesleğinin prestij kaybına da neden olmaktadır. Bu, işini iyi yapanlar için de büyük haksızlıktır. Bugün, Maliye, Ticaret ve Sanayi Odası’na kayıt yaptıran herkes müteahhitlik yapabilmekte; teknik yeterlilik, bilgi ve eğitim aranmamaktadır. Müteahhitliğin çok iyi bir tanımı yapılmalı, bu sorunun çözümünde sivil toplum kuruluşları daha etkin bir anlayış sergilemelidir. Bu ve benzeri arama konferansları, müteahhitlik mesleğinin formasyonunun belirlenmesi konusunda bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Bir başka sorun ara eleman eksikliğidir. Meslek liseleri, bu alanda kalifiye eleman ihtiyacını karşılayamamaktadır. Yine bürokratik engellerin işi yavaşlatması da karşımıza bir başka sıkıntı olarak çıkmaktadır. Ruhsat (temel-temel üstü ruhsatları) alımında da sıkıntı ve gecikmeler yaşanmaktadır. Ruhsat almak zor, denetim ise zayıftır... Öte yandan Kamu İhale Kanunundan kaynaklanan sıkıntılarımız vardır ve bunların başında, aşırı düşük teklifler gelmektedir. Kanunda yapılacak bir değişiklikle, aşırı düşük tekliflerin değerlendirme dışı bırakılması sağlanmalıdır. Piyasaya borcu olan müteahhitlerin verdiği aşırı düşük tekliflerle ihaleyi almaları, hem haksız rekabete hem de inşaatların yarım kalmasına neden olmaktadır. Bu konuda mutlaka yeni bir mekanizma oluşturulmalıdır. İhale sürecinin uzunluğu, ihaleye katılan ortak girişimlerin her birinden ayrı ayrı ihale yeterlilik şartlarının istenmesi, belge tamamlatma işlemlerine ilişkin sıkıntılar yine Kamu İhale Kanunuyla bağlantılıdır. Yüklenimi altındaki işleri tamamlamakta zorluk çeken müteahhitlerden dolayı oluşan ve işin tamamlanmasının tehlikeye girdiği durumlarda işlerin tasfiye ve feshedilmesinde de ciddi zorluklarla karşılaşılmaktadır. Bunlarla ilgili tedbirlerin de Kamu İhale Kanunu veya diğer ilgili mevzuatlarda düzenlenmesi gerekir. Değerli katılımcılar; TOKİ olarak, 300’ü aşkın müteahhitle çalışıyoruz. Bugün geldiğimiz noktada müteahhitlerimizin büyük bir kısmı inşaatlarını istenen kalite ve zamanda teslim etmektedir. Ülke genelindeki 587 şantiyemizden yalnızca 12’sinde kronik sorun yaşanmaktadır. TOKİ olarak, müteahhitlik formasyonuna sahip firmalarla çalışıyoruz. Müteahhit firmaları sürekli denetim altında tutarak oluşturduğumuz faaliyet raporları bir çeşit “karne” özelliği taşıyor. Böylece işi kaliteli yapanlarla yapmayanlar objektif bir performans değerlendirmesine tabi tutuluyor ve kaliteli iş yapmaya özendiriliyor. ... TOKİ inşaatları 14-24 ayda tamamlanmaktadır. Bu süre, piyasada iş bitirme sürelerinden çok daha kısadır. İnşaat süresinin kısa olması, işini kaliteli ve zamanında yapan TOKİ müteahhitlerinin mesleki ve teknik yeterliğin belirlenmesine ilişkin iş durum ve iş bitirme belgesi alma sürelerini de hızlandırmıştır. Bizim TOKİ olarak sorun yaşadığımız müteahhitler ağırlıklı olarak, denetleme belgesi kullanarak, bir firmanın yüzde 51’ine ortak olup ihaleye girenlerdir. Bugün gerçekleştirilecek olan Arama Konferansına konu olan iş yönetme ve denetleme belgeleriyle ilgili görüşümüz açıktır. Halen yürürlükte olan düzenlemeye göre; yüklenici firmalar, iş durum belgesi almak için, işin yüzde 70’ini gerçekleştirmek zorundadır. Öte yandan, denetleme ve yönetme belgelerinin verilmesi için işin yüzde 50’sinin tamamlanması yeterli görülmektedir. Bu durum; işi yapan, ekonomik ve teknik riskleri üstlenen, işçilerin sorumluluğunu taşıyan yüklenici firmalar açısından adil olmayan bir durum oluşturmaktadır. Yönetim ve denetim faaliyetini sürdürenler; müteahhitlerden daha önce hak sahibi olmaktadır. Bir başka adaletsizlik de, denetleme belgelerinin değerlendirme oranıyla ilgilidir. Bildiğiniz gibi kanun ilk yürürlüğe girdiğinde denetleme faaliyetleri nedeniyle alınacak iş deneyim belgeleri 1/5 oranında değerlendirilmekteydi. Ancak 2003’te, belgenin tamamının sayılması yönünde bir kanun değişikliği yapıldı. Kamu İhale Kurumu tarafından çıkarılan yönetmeliklerde ise bu durum 1/5 oranında uygulanmıştır. Ancak 2005 Kasımında yönetmelik de değiştirilmiş, iş denetleme belgelerinin tamamı dikkate alınmaya başlanmıştır. Biz, denetim faaliyetleri nedeniyle alınan iş deneyim belgelerinin tamamının sayılmasına karşıyız. Bu da işi fiilen yapan yüklenici firmalar aleyhine, adil olmayan bir uygulamadır. Doğru olan denetleme belgelerinin 1/5 oranında değerlendirmeye alınmasıdır. Öte yandan; devlet memurlarına verilen denetleme belgeleri de uygulamada haksızlığa neden olmaktadır. Denetleme faaliyetinde bulunan, üstlendiği kamu görevinin karşılığında maaş alan kamu görevlilerine ancak belli bir oranda belge verilebilir. Bu konu da hakkaniyet ölçülerinde yeniden düzenlenmelidir. ... Son olarak değinmek istediğim bir konu da, yurt dışı müteahhitlik hizmetleridir. Müteahhitlerimizin yurt dışındaki rekabet güçlerini devam ettirecek ve pazar paylarını artıracak önlemler alınmalıdır. Konut seferberliğinin bitmesiyle müteahhitlerimizin işsiz kalabileceği gerçeğini göz önünde tutulmalıdır. Bugün temininde güçlük çekiyor olsak da, seferberliğin ardından ülkemizde kule vinç ve tünel kalıp mezarlığı oluşabilir. Bu bakımdan konut müteahhitlerimizin başka Ukrayna olmak üzere yurt dışında iş almalarına yardımcı olmak gerekir. Özellikle yurt dışı işler için teminat mektubu almak konusunda yaşanan sıkıntılar da çözüme kavuşturulmalıdır. Konuşmamı bitirirken, İNTES tarafından düzenlenen bu Çözüm Arama Konferansının hayırlı olmasını diliyor, hepinizi en içten duygularımla selamlıyorum.

Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!

Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.

evden eve nakliyat, evden eve, evdeneve kargo, evden eve kargo, evdeneve, nakliyat, kargo, taşımacılık, şehirlerarası evden eve nakliyat, ayazoğlu evden eve, ayazoğlu, rıfatoğlu evden eve, rıfatoğlu evdeneve, rıfatoğlu evdeneve

Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, ahmet kater, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.

Hiç yorum yok: